سئو سایت در کرج؛ بهینه سازی تخصصی و سئو در کرج

سئو سایت در کرج، SEO در کرج

سئو سایت در کرج، SEO در کرج


سئو سایت در کرج به چه معنی می باشد و به چه شکل انجام میگیرد؟ اگر به دنبال یک تیم سئوی حرفه ای در کرج هستید تا وب سایت خود را در رتبه های نخست گوگل نمایش دهید و جذب مشتری بالایی را تجربه کنید کافی است با سئوپیما تماس بگیرید.

Seo چست؟

سئو و یا seo یا Search Engine Optimization به معنی بهینه سازی موتورهای جستجو است، تا بر اساس جست و جوی کاربران
در گوگل و دیگر موتورهای جستجو، این موتورها رتبه بهتری را به محتوای سایت ها اختصاص می‌دهند. در زبان فارسی سئو بسیار
رایج شده است، به طوری که عبارت های اضافی و توصیفی به آن اضافه می‌شود و کلماتی مانند:بهبود سئو، سئو کردن، سئو سازی نیز بکار برده میشود.
شاید افرادی فکر کنند که سئو اهمیت چندانی ندارد و ضروری نیست اما بهتر است که به آمارها منتشر شده درباره سئو نگاهی
بیندازیم. تحقیقات انجام شده درمورد آمار و ارقام ارائه شده توسط منابع مختلف می‌تواند متفاوت باشد اما بر اساس آمار معتبر به شرح زیر است:

  • در دنیا به طور روزانه 6 تا 7 میلیارد مرتبه از موتورهای جست و جو استفاده می‌شود
  • 70 تا80 درصد کاربران به لینک‌های تبلیغاتی ای که در موتورهای جست و جو نمایش داده میشود نگاه نمی‌کنند
  • کاربرانی که ازطریق کلیک در نتایج موتور جست و جو وارد فضای آنلاین شما می‌شوند در مقایسه با کسانی که از طریق بازاریابی وارد صفحه شما شده، برای تبدیل شدن بازدیدکنندگان به مشتری هزینه کمتری برای شماخواهد داشت.
  • طی سال‌های اخیر جستجو با موبایل افزایش یافته است.از سال 2015 تا به امروز جستجو با موبایل بیش تر از جستجو دسکتاپ شده است.در جهان سهم دسکتاپ از اتصال به اینترنت 80 درصد است.

با توجه به آمار فوق مشخص است که اگر سایتی سئو باشد و در رتبه های برتر گوگل قرار گیرد، جذب ترافیک بالایی را تجربه خواهد کرد. و از آنجا که نرخ تبدیل بازدیدکنندگان گوگلی بالاتر از سایر روشهای تبلیغاتی است پس قطعا بازدهی سئو سایت در کرج بسیار بالاتر از سایر روشهای تبلیغاتی خواهد بود.

اگر شما صاحب یک وبسایت هستید، باید بدانید که سئو سایت در کرج میتواند برای شما افزایش مشتری فوق العاده ای را به همراه داشته باشد. سئو سایت هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری برای رشد کسب و کار شماست.

سئو سایت در کرج، SEO در کرج
سئو سایت در کرج، SEO در کرج

موتورهای جستجو با بیش‌ترین استفاده در حال حاظر کدامند؟

هنوز افرادی هستند که فکر می‌کنند واژه موتور جست و جو و گوگل مترادف هستند.مسلما ایرادی هم نمی‌شود گرفت چون در زبان انگلیسی گوگل کردن به عنوان فعل پذیرفته شده است.حالا به دو گزارش منتشر شده توسط سایت معتبر Search Engine Land می‌پردازیم، تا به خاطر داشته باشید که موتور جست وجو فقط شامل گوگل نمی‌باشد

نتایج سوالات مشخص کننده آگاهی کاربران از برندهاست.
همان طور که مشاهده می‌کنید سه موتور جستجوی Google و Yahoo و Bing برای کاربران شناخته شده تر از دیگر موتورهای
جستجوها است. در ادامه از کاربران خواسته شده که تا اعلام کنند که از چه موتور جستجویی استفاده می‌کنند.

همان طور که مشاهده کردید، فاصله چشم گیری بین گوگل و سایر موتورهای جستجو هست.به همین جهت تا زمانی که در بازار سهام موتورهای جست و جو تغییری ایجاد نشده، باید اعتراف کرد که به کاربردن موتور جستجو و گوگل در کنار هم عبارت چندان غلطی هم نمی‌باشد.

نقش سئو سایت در ارتقاء کیفیت محتوا در سال‌های اخیر

ضعف هایی که در گذشته در الگوریتم موتورهای جست و جو وجود داشته است باعث شده تا تعابیری بین تولید کننده گان محتوا رواج پیدا کند که عبارتند از:
شما برای نوشتن در فضای وب دو انتخاب دارید.

  1. نوشتن برای کاربران و بازدیدکنندگان سایت
  2. نوشتن برای موتورهای جست وجو

نوشتن برای موتور جستجو به معنی تنظیم متون بی معنی، استفاده کردن کلمات کلیدی بی‌مصرف در متن‌ها، نمایش لینک‌های
بی مصرف، و مجبورکردن کاربران به کلیک و غیره میتوان تعبیر شود.
از طرف دیگر نوشتن برای کاربران هرچند بازدیدکنندگان را راضی می‌کرد، اما لزوما سایت مورد نظر در موتورهای جستجو رتبه بهتری دریافت نمی‌کرد.
. با پیشرفت الگوریتم های موتورجستجو ،و رشد دانش هوش مصنوعی و تحلیل متن توسط آنها، باعث شذ این گونه موارد کمتر رخ دهد و گوگل و سایر موتورهای جستجو تلاش کردند تا محتوا را درک کنند.
با اندکی برسی متوجه خواهید شد که با رعایت اصول سئو و معیارهای مرتبط با موتورجستجو، میتوان به طور همزمان توسعه سئو سایت و رضایت بینندگان و کاربران را افزایش داد.
همین طور با جلب رضایت کاربران میتوان رتبه سایت مورد نظر را در موتورهای جستجو ارتقا داد.

.درگذشته کاربران موتورهای جستجو را مسئول افت کیفیت تولید محتوا درسایت می‌دانستند،خوشبختانه امروزه با رشد قدرت موتورهای جستجو چنین توصیف هایی کمتر به گوش میخورد.

مواردی که با سئو اشتباه گرفته میشود

به علت عدم آگاهی بعضی از افراد با سئو، بعضا آن را به عنوان یک جایگزین برای بازاریابی و تبلیغات تلقی میکنند.
با توجه به استانداردهای سئو اگر به روش علمی و تخصصی صورت بگیرد، گاهی فرآیند زمان بر، سخت و گرانی خواهد بود.
صفحات وب برای داشتن رتبه موردنظر در موتورهای جستجو باید نکاتی را رعایت کنند که در ادامه چند مورد را باهم برسی می‌کنیم.

  1. تولید دائمی محتوا اصل و بدون کپی
  2. به روز کردن محتوا قدیمی بر اساس نیازها و اطلاعات جدید
  3. ایجاد حس رضایت در خوانندگان و کاربران
  4. قانع کردن بازدیدکنندگان به اینکه مدت بیشتری را در سایت شما بگذرانند.

تمامی این موارد هزینه برهستند و همیشه و روزانه باید بخشی از زمان و منابع خود را به آن ها اختصاص دهید.
بعضی‌ها فکر می‌کنند سئو یک کمپین تبلیغاتی یا پروژه است که بودجه و زمان مشخص دارد اما این طور نیست. همچین یک تاکتیک و اصل فنی هم نمی‌باشد. سئو نوعی دیدگاه نسبت به محیط وب و تولید محتوا و شکلی متفاوت از حضور در فضای آنلاین است. اگرچنین دیدگاهی را نسبت به سئو نداشته باشید احتمالا سئو سایت به یکی از فرایندهای هزینه کردن بی‌فایده پول و منبع کسب کار شما تبدیل می‌شود.

انواع سئو؟

مراحل بهینه سازی سئوسایت در سه گروه قرار داده شده است:

  1. سئوی کلاه سفید
  2. سئوی کلاه خاکستری
  3. سئوی کلاه سیاه

سئوی کلاه سفید یا سئو اخلاقی چیست؟

به تمام فرایند‌های اصولی که طبق استاندارد و قوانین گوگل و دیگرموتورهای جستجو برای بهینه سازی سایت‌ به منظور گرفتن
رتبه بهتر صورت می‌گیرد سئو کلاه سفید گفته می‌شود.

کلاه سفید بهترین نوع سئو سایت است .

درسئو کلاه سفید به سرعت هیچ فرایندی انجام نمی‌شود و نیازمند این است که شما درمدت زمان مشخص، پیوسته و دائم روی بهبود سایت موردنظر با توجه به قوانین پیش روی کنید. در این روش اگر بتوانید رتبه خوبی در موتورهای جستجو به دست بیاورید برای همیشه راحت هستید و برای رقبای شما سخت خواهد بود که به جایگاه شما برسند، و چون گوگل به شما اعتماد کرده است بسیار سخت جایگاه شما را به سایت‌های دیگر می‌دهد.

سئو خاکستری

تکنیک های سئوکلاه خاکستری در واقع نوعی سئوی سایت است که با قوانین موتور جستجو و گوگل مقداری تناقص دارد، البته این تکنیک ها به طوری اجرا می‌شود که گوگل متوجه نمی‌شود و در حقیقت مجاب نمیشود که سایت را جریمه کند. برای مثال بعضی از سئوکاران با ساخت اکانت جعلی شبکه های اجتماعی مانند( در توئیتر، اینستاگرام، فیسبوک، لینکدین، پینترست و غیره)به سایت خودشان لینک می‌دهند تا رتبه بهتری در گوگل به دست بیاورند.

درحال حاظر گوگل نمی‌تواند تشخیص دهد که این صفحات توسط شما ساخته شده است یا نه، البته با آپدیت الگوریتم‌ها امکان دارد ترفند شما برملا شود و سایت هایی که با این گونه روش ها رتبه گرفته بودند افت رتبه داشته باشند یا جریمه و حتی به طور کامل از نتایج گوگل حذف شوند.

سئو کلاه سیاه!!

برخلاف سئو کلاه سفید که بر اساس قوانین گوگل عمل می‌کند، سئو کلاه سیاه گوگل و دیگر موتورجستجو ها را فریب می‌دهد
و قوانین گوگل را دورمی‌زند. برعکس سئو کلاه سفید که باید صبور باشید و زمان سئو سایت طولانی هست، در سئو کلاه سیاه کلمات بسیار دشوار در زمان کمی به رتبه بالا در گوگل دست پیدا می‌کند.

از آنجا که گوگل میلیاردها دلار از موتور جستجوی خود درآمد دارد، هرگز دوست ندارد که سایت های سئو شده توسط سئو کاران کلاه سیاه به رتبه بالایی دست پیداکند. گوگل با آپدیت کردن قوانین و الگوریتم هایش سایت‌های رتبه گرفته شده توسط کلاه سیاه ها را به طور کامل از نتایج خود حذف می‌کند.

مثلا درگذشته گوگل در پیدا کردن لینک ها خارجی ضعیف بود از این رو افرادی با سوءاستفاده از این ضعف،با ساختن لینک‌های زیاد برای سایت‌هایشان توانسته بودند جایگاه خوبی در رتبه بندی سایت به دست بیاورند، گوگل پس از ارائه کردن الگوریتم پنگوئن تمامی سایت هایی را که از راه کلاه سیاه رتبه کسب کرده بودند را جریمه کرده و به رتبه‌های پایین تری فرستاد

.با استفاده از روش کلاه سیاه شاید سریع به نتیجه برسید اما به همان سرعت هم از صفحات وب محو خواهید شد.

سئو سایت در کرج باید بصورت اصولی و حرفه ای انجام شود تا سایت شما بتواند در رقابت برای گرفتن رتبه های برتر گوگل از رقبای شما پیشی بگیرد.

همیت برند سازی در سئو چیست؟

به جرات می‌توان گفت برندسازی و سئو برندینگ جزء مهم ترین بخش‌ها در سئو است و از اهمیت بالایی برخوردار
است، به طوری که عده ای معتقد هستند تنها با سئو انجام برندسازی ممکن است. شرکت های زیادی هستند که با استفاده از سئو سایت برند‌های شناخته شده ای برای خود ساخته‌اند و درآمدهای بالایی از همین طریق کسب کرده اند.

سئو در کرج تخصص ماست

ما در سئوپیما با تکیه بر کسب تجارت ارزشمند در طی 10 سال ارائه خدمات سئو و همچنین با توجه به دانش بروزی که با شرکت در دوره های ارزشمند اساتید بزرگ سئوی ایران کسب کرده ایم آمادگی داریم تا سئو سایت در کرج را بصورت کاملا تخصصی و حرفه ای برای شما عزیزان انجام دهیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر و یا مشاوره تخصصی با https://seopeyma.ir تماس بگیرید.

تولید محتوا یا Connect marketingچیست؟

از هر کسی که کار محتوا انجام می‌دهد بپرسید که  تولید محتوا چیست، مسلما جواب‌های مختلفی دریافت خواهید کرد، چون بازاریابی محتوا بسیار گسترده است و هر شخص تعریف خاص خودش را دارد. اما اگر بخواهیم خیلی خیلی ساده بیان کنیم، تولید محتوا یعنی:

موضوعاتی که به طور روزانه با آن سروکار دارید، مثل کلیپ‌هاو تصاویر در (اینستاگرام، توییتر، فیسبوک و یوتیوب)، پادکست هایی که گوش می‌دهید یا کتاب‎‌های دیجیتالی که می‌خوانید و غیره همه و همه تولید محتوا محسوب می‌شود.

به عبارتی هر چیز دیجیتالی که می‌بینید، می‌شنوید و میخوانید تولید محتوا محسوب می‌شود.

تولید محتوا یعنی نوشتن، طراحی، ضبط یا ساخت هر چیزی در قالب کانال‌های دیجیتال و غیر دیجیتال که برای افراد قابل درک باشد، 

 و آن را بتوان به صورت‌های مختلف منتشر کرد تا به اهدافی مانند کسب درآمد، رسانه سازی، بازاریابی و . . . . . رسید.

شاید با خود فکر کنید که تولید محتوا کار سختی نیست و یا تولید محتوا همین عکس های اینستاگرام است، در جواب باید بگویم سخت در اشتباهید.

درست است که مقاله نویسی مانند انشاء نوشتن است اما خب کار هرکسی نمی‌باشد.

اگر بپرسید که شرکت‌ها چرا به دنبال کارشناس تولید محتوا هستند، خب باید بگویم که می‌توانید جواب‌ شما در بازاریابی مبتنی بر محتوا نهفته است.

چرا تولید محتوا مهم است؟؟؟؟

. 1=شما را آگاه می‌کند 

2=به سوالاتتان پاسخ می‌دهد

3=کمک به جذب مشتری

4=سرگرمی 

5=باعث شادی می‌شود

به کمک تولید محتوا شما می‌توانید مشتری را مجذوب خود کنید تا مخاطب در گیرتان شود و از محتوا شما لذت ببرد.  همچنین یک محتوا خوب باعث می‌شود تا بازدید کنندگان جدیدی از سایت شما بازدید کند تا کسب و کارتان به سوددهی و درآمد برسد.

*برای کسب وکار تان مخاطب می‌خواهید یا خیر؟؟؟اگر بله است ادامه مطالب را دنبال کنید.

مهم نیست که هدف شما از جذب مخاطب چیست. فرقی ندارد که شما چه چیزی را میخواهید تبلیغ کنید. باید دست به کار شوید و تولید محتوا با کیفیت قوی انجام دهید تا مخاطب به سمت سایت شما جذب شود و سختی آن را ترک کند، آن زمان است که شما به موفق شده اید.

دقت کرده اید بعضی از رستوران ها در اینستاگرام فالوورهای میلیونی دارند اما رستوران محله شما با این که غذاهای خوشمزه ای دارد اما فقط چند هزار فالوور دارد. هر دو رستوران از غذاهای خود عکس و فیلم منتشر می‌کنند اما وجه اختلاف این دو در چگونگی تولید محتوا است.

_ از تولید محتوا برای اهدافی مانند کسب و کار درآمد، بازاریابی‌، فروش و برندینگ استفاده می‌شود.

_هر محتوایی نمی‌تواند به شما برای رسیدن به اهداف تان کمک کند.

مراحل چرخه بازاریابی محتوا مبتنی بر وب

  1. هدف‌گذاری
  2. تدوین استراتژی محتوا
  3. تولید محتوا
  4. توزیع
  5. تحلیل
  6. اصلاح و به‌روزرسانی

تولید محتوا فقط یکی از مراحل محتوا مبتنی بر وب است.

خلق یک محتوا با بقیه مراحل رابطه مستقیم دارد.

زمانی میتوان گفت که تولید محتوای شما ارزشمند است که بتوان از آن کسب درآمد کرد و روی دنیای اطراف تان تاثیر بگذارد.   حال متوجه شدید که تفاوت دو رستوران در چیست.

استراتژی و برنامه ریزی تولید محتوا

  1. انتخاب اهداف محتوا
  2. پرسونای خریداری
  3. نقش مخاطب
  4. انتخاب فرمت مناسب
  5. ممیزی کردن محتوا

انتخاب اهداف محتوا

برای تولید محتوا باید شبیه کمپین‌های بازاریابی سنتی عمل کنید و اهداف شما در راستای بازاریابی کسب و کارتان باشد، به یاد داشته باشید که در راستای اهداف‌تان تا می‎‌توانید هوشمندانه عمل کنید‌، چرا که باعث جذب بازدیدکننده از سایت شما می‌شود. این نوع اهداف سبب افزایش ترافیک سالم 25% درصدی در سه ماه دوم می‌شود. پس از مشخص کردن موضوع و ایجاد مطالب باید با هدفتان مطابقت داشته باشد تا نتیجه دلخواه تان را به دست آورید.

پرسونای خریدار 

ساختن استراتژی یک محتوا بستگی  به این دارد که شما با چه کسی صحبت می‌کنید، چگونه می‌خواهید صحبت کنید، و چطور آن ها را می‌کنید. در تولید محتوا یک نکته کلیدی وجود دارد آن هم این است که افرادی که محتوا شما را می‌خواند باید حس کند که شما مستقیما و شخصی با آنها صحبت می‌کنید، برای این کار هم شما باید حس صمیمیت را بین بازدیدکنندگان و مشتریان ایجاد کنید. شما باید آنها را خوب بشناسید تا از نقاط ضعف، چالش ها و ترس های آن ها مطلع شوید، تا در نتیجه بهترین راه حل را پیدا ‌کنید. البته باید به یاد داشته باشید که شما بازاریابی انسانی انجام می‌دهید که قرار است با احساسات افراد ارتباط برقرار کند. در حالت ایده آل شما میتوانید با افرادی که از سایت شما بازدید می‌کند ارتباط برقرار کنید اما نمی‌توانید آن را به مشتری تبدیل کنید . و اما راه حل چیست؟؟؟ایجاد پرسونای خریدار.

آنچه در تولید محتوا مهم است، این است که پرسونای خریدار شما همان شخصی است قصد دارید با محتوایتان به آن برسید. مخاطبین شما افرادی هستند که از محتوا شما سود می‌برند و به احتمال زیاد مشتری شما خواهند شد.  با اندکی تحقیق، حدس و ترفند شما می‌توانید مخاطبان را به مشتری تبدیل کنید. در نهایت شما رضایت مخاطبین و مشتری ها را جلب کرده اید.

تکیه کردن به سفر خریدار 

آیا حالا سردرد داشته اید . اولین کاری که در هنگام درد گرفتن سرتان می‌کنید چیست؟پیدا کردن دلیل آن. احتمالا علت آن کم آبی بدن تان بوده است. راه حل آن هم خوردن آب، قهوه و دارو است.  نهایتا شما تصمیم خود را می‌گیرید و یکی را انتخاب میکنید. در آخر سردرد شما بهبود میابد و شما بقیه روز خود را ادامه می‎‌دهید.

این یک ارائه از سفر خریدار در تولید محتوا است. هر کدام از دیدگاه‌های شما مسیری برای رسیدن به راه حل است، که شامل  مراحل آگاهی، توجه و تصمیم گیری است. البته ناگفته نماند که هر دیدگاه شما دربخش‌های مجزا از این سفر قرار می‌گیرد. پس مهم است که شما از مطالبتان برای جذابیت در هر مرحله استفاده کنید. با تولید محتوا در این مرحله شما مطمئن می‌شوید که هیچ بازدید کننده‌ای شکاف سایتتان را نمی‌بیند و مطالب و اطلاعات سایت برای بازدیدکننده مفید واقع می‌شود.

نقش مخاطب

بهتراست فرمت برای محتوای خود را به گونه‌ای انتخاب کنید که متناسب با هر مرحله از سفر خریدار باشد.  کسانی که برای اولین بار از سایت شما بازدید می‌کند در مرحله آگاهی هستند و مسلما نمایشی از محصولات شما را نمی‌خواهد؛ بلکه نیازمند به یک چک لیست، پست و وبلاگ که به آن ها برای رفع مشکلات شان کمک می‌کنند را می‌خوانند. سپس در مرحله تصمیم گیری نیاز به همه راه حل ها ندارد، بلکه به مشاور یا نمایشی که نشان می‌دهد که محصول شما برای آن‌ها راه حل مناسبی نیاز دارند.

موارد زیر راهنما بهترین قالب‌های محتوا برای هر مرحله از سفر خریداری توضیح مختصری داده شده است.

  • آگاهی، ارسال بلاگ، چک لیست، فهرست برنامه‌ها، اینفوگرافیک، کتاب الکترونیکی، بازی، مسابقه
  • ملاحظات: پادکست، وبینار، کاربرگ، ماتریس مقایسه، الگو
  • تصمیم گیری: نسخه نمایشی، آزمایش رایگان، راهنما محصول، مشاوره، کوپن

ممیزی کردن محتوا

آیا شده تا به حال محتوایی را بدون هیچ جهت مشخصی تولید کنید با از یک استراتژی دنبال کنید. برای هر بخش از بازاریابی تان میتوانید از ممیزی محتوا بهره مند شوید.  چون شما مسیر مشخص شروع نکرده اید دلیل نمی‌شود که محتوای شما در متن قرار نگرفته است. ممیزی کردن محتوا صرفا کارهایی که قبلا در تولید محتوا انجام دادید ر‌ا موجود می‌کند تا آنها را در محتوای جدیدتان قرار دهید. در مرحله ممکن است شما مجبور باشید مقاله تان را از اول بنویسید و یا شکاف هایی که وجود دارد پر از محتوا باشد تا با پرسونای شما و مرحله سفر مخاطبان را جذب کند.

در ادامه نحوه ممیزی کردن محتوا را خواهیم گفت:

  1. تمام مطالبتان را یک صفحه جمع کنید. 
  2. برای کلمات کلیدی مورد نظر: ، پرسونای خریدار، مرحله سفر خریدار، قالب و موضوع اصلی ستون‌  ایجاد نمایید سپس این موارد را برای هر قطعه محتوا پر کنید. 
  3. ستون‌ها را برای اندازه گیری های کلیدی خود، مانند نمایش صفحه، اشتراک گذاری‌ها، درگیری مخاطبان و غیره اضافه کنید. 
  4. سپس هر پست را با استفاده از نکات برجسته یا ستون دیگر توسط آن دسته از مواردی که به خوبی انجام می‌دهند یا نیاز به پیشرفت دارند، باید بازنویسی کنید یا می‌توانید با یک پست دیگر ادغام نمایید. . 

شاید ممیزی کردن محتوا حوصله سر بر به نظر برسد؛اما تمام کارهای دستی ارزش  افزایش ترافیک در سایت‌ها را دارد. همچنین می‌توانید یک طرح تایید شده را پیش ببرید.

انتخاب فرمت مناسب

شماربرای پرسونای خریداری که در مراحل قبل ایجاد کرده اید محتوا تولید می‌کنید، که یعنی شما مطلبتان را در قالبی تهیه کنید که کاربران راحت  و با لذت از دیدگاه شما استفاده کنند.

فرمت‌های که انتخاب می‌کنید می‌تواند پست‎، عکس، ولاگ، ویدئو، و نمایش آن به صورت گرافیک، موزیک یا پادکست، کتاب الکترونیکی باشد، البته این بستگی به سلیقه و ذهنیت شما دارد که چطور و چگونه این کار را انجام می‌دهید. البته نیازی نیست که شما برای هر قسمت محتوایی تولید می‌کنید یک قالب تهیه کنید اما مهم است که  محتوای تان را بر روی یک کادر ثابت تولید کنید، یعنی اگر شما بخواهید یک سری ویدئو می‌تواند ترفند عالی در بازاریابی تان باشد به شرطی که منابع خود را حفظ کرده و مراقب آن باشید، امکان دارد برای وبلاگ یا سایتتان مسیر خوبی باشد. از سوالات زیر برای راهنما در انتخاب قالب محتوا استفاده کنید.

  • سفر این خریدار برای چه مرحله‌ای است؟
  • استفاده این محتوا برای مخاطبان شما چقدر آسان است؟
  • پرسونای شما کجا وقت خود را بصورت آنلاین می‌گذراند؟
  • چه قالبی را می‌توانید بطور مداوم ایجاد کنید؟
  • آیا می‌توانید این محتوا را در سطح باکیفیت که رقابتی است تولید کنید؟                                                                                    

پروموت یا تبلیغ محتوا. 

فایده تولید کردن یک محتوا عالی چیست اگر آن را کسی نبیند. در حقیقت زمانی که اگر شما پستی منتشر می‌کردید افراد زیادی به سایت شما مراجعه می‌کنند، اما در صورتی که شما تازه کار خود را شروع کرده اید می‌توانید با ارسال مطالبتان در فضای آنلاین توجه کاربران را نسبت به سایت خود جلب کنید. در تولید محتوا، پروموت کردن محتوا به اندازه تولید کردن محتوا در استراتژی شما مهم و حیاتی است. برنامه تبلیغاتی شما باید توسط پرسونای شما هدایت شود برای مثال:آیا وقت گذراندن شان آنلاین است؟ چند دفعه می‌خواهند محتوا شما را ببینند؟به چه محتوایی علاقه دارند؟ از محتوا چگونه استفاده می‌کنند؟

ارقا محتوا به میزان متوسط متفاوت است و برای هر کدام قوانین خاصی وجود دارد.

شبکه‌های اجتماعی

.  رسانه‌های اجتماعی ابزار جدیدی برای ایجاد روابط هستند، و می‌توان برای تبلیغ محتوا استفاده کرد، البته بستگی به تعادل بین خود تبلیغ، اشتراک گذاری مفید و سرگرمی بستگی دارد. رسانه‌هایی از جمله فیسبوک، توییتر، اینستاگرام، یوتیوب و Snapchat همگی مناسب تولید و اشتراک گذاری مطالب هستند.  البته نحوه اشتراک محتوا در هر پلتفرم متفاوت است.

آیا هر کسب‌وکاری به محتوا نیاز دارد؟

بازاریابی مبتنی بر محتوا برای هر کسب و کاری که بتواند محتوا باکیفیت و مفید تولید کند ضروری است.

مزایای بازاریابی تولید محتوا:

  • می‌توانید از خود محتوا کسب درآمد کنید. 
  • برای محصول یا خدمات شما مشتری می‌آورد.
  • یک روش کم هزینه است.
  • کمک به ایجاد شهرت، اعتماد و اعتبار می‌کند.
  • نتایج و عملکرد آن به راحتی قابل تحلیل است.
  • در وفادارسازی مشتریان تاثیرگذار است.

گاهی اوقات پیج اینستاگرام تمام مزایای گفته شده را تامین می‌کند اما بعضی اوقات فقط اینستاگرام کافی نیست و شما باید کتاب بنویسید، در شبکه‌های اجتماعی فعالیت کنید، داشتن وب سایت پر از مقاله، ساخت پادکست و تولید کلیپ انجام دهید. این که تولید محتوا در چه ابعاد و عناصری باشد بسته به نوع کسب و کار، خدمات با محصولات، پرسونا مشتریان و زمان و هزینه نیاز دارد.

محتوا خودش یک کسب‌وکار است

.  شرکت‌ها و افراد زیادی هستند که به تنهایی از تولید محتوا درآمد کسب می‌کنند.

دو روش متداول و پرطرفدار از تولید محتوا

  1.  فروش خود محتوا
  2. تبلیغات

برای گرفتن سفارشات و تبلیغات کافی است یک وبسایت پربازدید، کانال یا شبکه‌های اجتماعی ایجاد کنید. برای فروش محتوا باید محتوای تان قدری معتبر باشد که مخاطب حاضر باشد برایش هزینه کند. در حال حاضر وب سایت‌ها هستند که باید برای استفاده از مطالبشان  اشتراک تهیه کنید.

شغل برای تولید محتوا 

در سال‌های اخیر شغل تولید محتوا علاقه مندان زیادی پیدا کرده است، به طوری که بعضی از افراد آن را به عنوان شغل اصلی و یا شغل دوم انتخاب می‌کنند.  در تولید محتوا شاخه های زیادی وجود دارد و هر کسی با هر علاقه ای می‌تواند در این حوضه کسب درآمد کند. کار کردن در این حوضه هم خیلی سخت نیست و میتوان، یک فریلسر دورکار باشید یا یک کارمند حضوری در شرکت های بزرگ این بستگی به شما دارد اما برای کار کردن در این حوضه باید مهارت‌های اولیه را بلد باشید. کارشناسان تولید محتوا برای وب سایت‌ها مقاله می‌نویسند، در شبکه های اجتماعی پست می‌سازند و منتشر می‌کنند یا ویدئو کلیپ، پادکست و غیره تولید می‌کنند .  امروزه شغل کارشناسی محتوا یک شغل تقریبا تخصصی شده است، یعنی یک نفر نمی‌تواند چند کار را با هم انجام دهد و بدون دانش و تجربه هم کسی یک شبه کارشناس تولید محتوا نمی‌شود.  در حال حاظربیش‌تر مشاغل تولید محتوا بر روی سایت ها و اینستاگرام متمرکز شده است، البته به علت فیلترینگ  شبکه های اجتماعی در ایران بخش بزرگی از تولید محتوا محدود به سایت‌ها و اینستاگرام شده است، و همین دلیل باعث شده که وقتی شما به کاریابی ها و آگهی های استخدام  می‌اندازید می‌‌بینید که همه شرکت ها به دنبال نیرو تولید محتوا در سایت‌ها و اینستاگرام هستند.

قبل از هر چیزی باید شناخت کامل از اینستاگرام داشته باشید طوری که اولین کاری که بعد از بیدار شدن انجام می‌دهید چک کردن اینستاگرام باشد. برای این که شرکتی به شما اعتماد کند و پیج اینستاگرامی خودش را با فالوورهای بالا، را به دست شما بسپرد باید چند مهارت را بلد باشید.

  1. نویسندگی برای نوشتن کپشن یا نوشتن روی تصاویر و استوری‌ها
  2. گرافیک (کار با ابزارهای فتوشاپ، ایلوستریتور یا انواع اپلیکیشن‌های موبایل ساخت پست و استوری)
  3. آشنا با اصول عکاسی و فیلمبرداری
  4. مهارت ویرایش ویدیو (نه در حد فیلم‌های هالیوودی ولی در حد کارهای ساده)
  5. مدیریت پیج (گذاشتن پست و استوری، پاسخگویی درست به کامنت‌ها و پیام‌ها)
  6. تحلیل و ثبت گزارش بازخوردها و آمارهای پیج

فتوشاپ از مهمترین یکی از مهم ترین ابزارها  در تولید محتوا می‌باشد، به عبارتی یک نوع سرمایه گذاری در این حرفه است. هرچه فالوور و تعامل  پیج بیشتر باشد، ممکن است که تعداد ادمین ها بیشتر شود و کارها بین چند نفر تقسیم شود.

شغل تولید محتوای متنی برای سایت

کارشناسان تولید محتوا متنی یا محتوا نویسی، بر روی محتوا متن سایت‌ها کار می‌کنند و مقالاتی همچون مقاله ای که هم اکنون در حال خواندن آن هستید می‌نویسیند.

تخصص کارشناسان محتوا متن

تمامی این مهارت‌ها مهم هستند اما مهم ترین چیز داشتن تجربه و مسلط بودن کارشناس محتوا به موضوع است.

اگر شما مهارت‌های اولیه را دارید اما هیچ سررشته ای از مهندسی ندارید، به احتمال زیاد به سختی می‌توانید محتوای با کیفیتی کنید.  البته غیر ممکن هم نیست که بتوانید تولید محتوا با کیفیتی داشته باشید چون هزاران محتوا در هر موردی منتشر شده است که افراد زیادی به کمک محتواهای قبلی محتواهای با کیفیتی تولید و منتشر کرده اند.

 از آنجایی که نه مردم نه گوگل علاقه ای به محتوا بی کیفیت ندارند، گوگل فاکتور E. A. T رابه الگوریتم‌هایش اضافه کرد تا محتواهایی که توسط کارشناسان و متخصص های معتبر تولید شده اند رتبه بهتری در نتایج گوگل بگیرند.

بازار کار تولید محتوا 

خیلی از شرکت‌ها به دنبال استخدام کارشناس تولید محتوا هستند اما افراد حرفه ای در این زمینه بسیار کم می‌باشد. اگر در سایت‌های کاریابی نگاهی به آگهی های استخدام بیندازید متوجه خواهید شد که از کوچک ترین کسب  و کار تا شرکت‌های معتبر به دنبال نیرو تولید محتوا هستند.

احتمالا با خود فکر می‌کنید که کمبود نیرو به علت سخت بودن تولید محتوا است؛ در جواب باید بگویم که اینطور نیست.  به دلایلی همچون ناآشنا بودن جوان‌ها با این شغل، نیاز به یادگیری شخصی و مداوم و خلاقیت‌محور بودن، متقاضی زیادی ندارد. هیچ رشته دانشگاهی برای تولید محتوا وجود ندارد، همچنین کار کلیشه ای و خسته کننده ای هم نیست که شما بتوانید یک شبه آن را یاد بگیرید و در آن حرفه ای شوید. اگر خلاق و اهل یادگیری هستید تولید محتوا برای شما گزینه مناسبی است چون بازار این کار در حال پیشرفت است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

خانهسوالات تماسارتباط با ما